Sandvik Coromant med ny merkevareidentitet
For å tydeliggjøre sitt engasjement for innovasjon og bærekraftig utvikling har Sandvik Coromant lansert en ny merkevareidentitet. En del av den nye identiteten er det som kalles Manufacturing Wellness, som legger vekt på verdien av å skape robuste, fremgangsrike, bærekraftige produsenter som bidrar positivt til omgivelsene sin.
Som et svar på de stadige endringene i bransjen har Sandvik Coromant gjennomført en strategisk omstilling av driften de siste årene, og i denne prosessen er det lagt vekt på anvendt kunnskap og banebrytende ferdigheter.
Viser identiteten
Drevet av en felles lidenskap for teknologi og problemløsning står Sandvik Coromant sammen med kundene og partnerne i jakten på innovasjon og forbedringer. Samarbeids- og fremskrittsånden inspirerte til en ny merkevareidentitet som reflekterer dagens og morgendagens digitale behov og sammenfatter selve essensen i den bredere tilnærmingen og det omfattende sortimentet.
- Vi er overbevist om at suksess ikke bare kan måles i forretningsresultater, men også i vår positive påvirkning på lokalsamfunnene og verden. Vi ønsket en identitet som viser dette, og essensen i vår organisasjons verdier og ambisjoner, sier Helen Blomqvist, president i Sandvik Coromant.
Fremmer bærekraft
Sandvik Coromant gir svært god teknisk støtte, og sørger for at samarbeidspartnerne får nødvendig kunnskap og avansert teknologi for gode produksjonsvaner og bærekraftig drift.
Manufacturing Wellness er forankret i solide og fremgangsrike produksjonsbedrifter– som ikke bare er opptatt av egen suksess, men som også bidrar positivt til mennesker og samfunn.
- Manufacturing Wellness fungerer som et kompass som leder oss mot en fremtid der robuste, fremgangsrike virksomheter og bærekraft går hånd i hånd. Med denne innstillingen ønsker Sandvik Coromant å fremme produksjonshelse og utvikling av bærekraftige virksomheter, fortsetter Blomqvist.
Positiv endring
Berøringspunkter med Sandvik Coromant-merket, som nettstedet, nyhetsbrev, anlegg og Sandvik Coromant-sentre, og også all emballasje, vil gradvis bli oppdatert med den nye identiteten.
Sammen med kunder og partnere viser Sandvik Coromant vei mot en bærekraftig fremtid, med verktøyløsninger til verdens verkstedindustri. Praktisk erfaring gjennom over åtti år har gitt Sandvik Coromant omfattende kunnskap om metallskjæring og maskinell bearbeiding. Denne ekspertisen forvandler enhver utfordring til en mulighet til innovasjon, samarbeid og fremtidsrettede løsninger.
- Vårt mål er å skape positiv endring ved å fremme bærekraft, effektivitet og vekst, for å forme en fremtid der innovasjon blomstrer. Sandvik Coromant er en del av, og former fremtiden sammen med, det verdensomspennende teknologikonsernet Sandvik, understreker Blomqvist.
For mer informasjon se: www.sandvik.coromant.com
Kilde: Sandvik Coromant