23948sdkhjf

Kunder drar nytte av nært samarbeid med Seco Tools

Gjennom samarbeid med kunder og deres partnere overvåker Seco Tools
trender, identifiserer utfordringer og utvikler kunnskapen som kreves for å takle de mest krevende problemene innen bransjen.

Det å sette kundene i sentrum for forskning og utvikling (FoU) har gitt omfattende utbytte for Seco Tools når det gjelder å identifisere og utvikle nye produkter og løsninger som kan bidra til å endre produksjonsarbeidet
rundt om i verden. 
- Ved å proaktivt løse problemene kundene har i dag, skaper vi fremtidens løsninger. Vi ønsker å tilegne oss og utvikle kunnskap og forståelse, sier Roger Granström, senior FoU-leder hos Seco Tools.

Handler om tillit
Granström viser til et partnerskap med en stor kjøretøyprodusent som bevis på at ideen fungerer. 
- De hadde et prosjekt de ikke ville snakke om eller dele, en neste generasjon komponentplattform. Vi begynte å se på felles utfordringer innen produksjon, og i løpet av denne reisen fikk vi stor tillit til hverandre. Dette har ført til at toppledelsen viser stor interesse for å få oss til å hjelpe dem med et stort automasjonsprosjekt som vil forandre produksjonsprosessen, så det har overgått forventningene våre, forteller Granström.
Slike prosjekter krever både fintfølelse og tillit – kundene må være forberedt på å gi Seco Tools innsikt i praksis og prosesser som kan være kommersielt følsomme for at ingeniører og støttepersonell skal kunne
studere dem i dybden og utvikle nye ideer. 
- Det er en reise med tillit – Seco Tools er en av mange
leverandører, og vi må vise kundene at vi er verdige tilliten deres. Vi prøver å bygge broer mellom oss selv, de tekniske universitetene og kundene våre, og vi begynner å innse at dette er akkurat det de trenger, mener Granström.

Viktig kompetanse
Kundene som Seco Tools samarbeider med, er de som anses som teknologiske ledere som driver frem utvikling innen sine bransjer. Initiativet fungerer etter prinsippet om dialog mellom Seco Tools og kunden. Når et problem med gjensidig interesse er identifisert, forplikter Seco Tools seg til å hjelpe kunden med å analysere det og komme på mulige løsninger. 
- Problemene som oppstår, kan være svært unike, og de varierer fra kunde til kunde og fra bransje til bransje, men vi lærer alltid ting som kan brukes andre steder. Vi snakker mye om bærekraft og energieffektivitet, og det stilles stadig nye krav til den daglige driften til
produsenter, sier Granström, og legger til:
- Kunnskap er alltid nyttig, uansett hvor den kommer fra. Vi finner ut at
vi alltid kan bruke erfaringene fra slike partnerskap og prosjekter etter hvert som vi driver utviklingen fremover. Vi er mindre interessert i det kommersielle aspektet enn kunnskapsaspektet, forklarer han.

Bygge broer
Når det gjelder samarbeid, arbeider Seco Tools sammen med flere tekniske universiteter i Sverige, så vel som toppuniversiteter i Europa og USA. 
- Å bygge slike broer mellom oss selv, akademia og kundene våre og å industrialisere ny teknologi så raskt som mulig er målet vårt, understreker Roger Granström, og fortsetter:
- Vi kommer nærmere kundene våre, og vi ønsker å komme enda nærmere dem. Vi arbeider i et svært konkurransepreget miljø, og samarbeidet med kundene er avgjørende.
Å ha nære relasjoner til kundene vil fortsette å være en viktig del av FoU-arbeidet til Seco Tools i fremtiden.
- For øyeblikket jobber vi med fire forskjellige kunder i ulike industrisegmenter, og vi ser på ytterligere tre eller fire mulige for fremtidige samarbeid. Vi ser frem til å hjelpe disse kundene med
vår brede ekspertise og felles samarbeid, og det er absolutt i vår største interesse å støtte dem i overgangen deres til neste produksjonsæra, konkluderer Roger Granström.

For mer informasjon se: www.secotools.com

Kilde: Seco Tools

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.142