Amada styrker posisjonen i det Skandinaviske markedet
Den nye organisasjonen samler de ansatte i Amada i Danmark, Norge og Sverige under ett lederteam. Mens de enkelte selskapene beholder lokalt ansvar, er den kollektive retningen for alle tre organisasjoner i samsvar med en felles ledelsesfilosofi og strategisk planlegging.
Endringer implementert de siste årene, nærmere bestemt den nære tilknytningen til Amada s virksomhet i Storbritannia (over 100 millioner euro omsetning og 290 ansatte), fortsetter med mange ressurser og funksjoner på konsernnivå, slik at lokalt ansatte kan fokusere på direkte kundesalg og service.
Sikre best mulig serviceÅ benytte etablerte fasiliteter over hele Skandinavia gjør Amada i stand til å dra geografisk fordel av sin posisjon i Europa. Levering av reservedeler og verktøy vil bli holdt sentralt for rask utsendelse i hele Skandinavia. Lokale serviceteam som ligger i nærheten av områder med stor kundepopulasjon, vil bli utvidet av grenseoverskridende team av ansatte som spesialiserer seg på rutineoppgaver som installasjon og planlagt service for å sikre best mulig service, kvalitet og responstid.
Den nye organisasjonen feiret lanseringen på et VIP-arrangement den 10. oktober samtidig med avdukingen av neste generasjons Amada Ventis laser. Arrangementet fant sted på Amada Scandinavias svenske tekniske senter i Alingsås med temaet "Future Technology" med et omfattende utvalg av det nyeste Amada-utstyret.
For mer informasjon se: www.amada.no